Prowadzenie działalności gospodarczej na rynku transportowym wymaga dość sporych nakładów podstawowych, początkowych, jak również ponoszenia sporych kosztów związanych z eksploatacją pojazdów ciężarowych, bez których przecież transportowanie czegokolwiek jest absolutnie niemożliwe. Trzeba tutaj przede wszystkim zwrócić uwagę na kwestię systematycznego przeprowadzania przeglądów technicznych posiadanych pojazdów, ze szczególnym naciskiem na kwestie prawidłowej pracy układów pneumatyki oraz wszystkich elementów od pneumatyki zależnych, czyli zacisków czy też siłowników. Tylko poprzez regularne przeprowadzanie przeglądów oraz natychmiastowe usuwanie usterek można zapewnić koszty eksploatacyjne na stałym, stosunkowo niskim poziomie.

Naprawa poszczególnych elementów.

Bez wątpienia największym wydatkiem będzie tutaj zawsze wymiana uszkodzonych elementów na nowe, a do tego trzeba się starannie przygotować z finansowego punktu widzenia. Niemniej jednak w wielu sytuacjach nie musimy od razu wymieniać siłowników czy też zacisków na nowe, bowiem możliwe jest przeprowadzenie ich naprawy poprzez regenerację, a to bardzo wyraźnie może ograniczyć nasze koszty związane z utrzymaniem swojej floty w dobrym stanie technicznym, pozwalającym na stałą eksploatację wszystkich pojazdów. Tym bardziej iż na chwilę obecną regeneracja siłowników do samochodów ciężarowych przeprowadzana jest wyjątkowo profesjonalnie, co sprawia, iż zregenerowany siłownik, jest w stanie sprawnie i wydajnie pracować przez wiele najbliższych miesięcy, w czasie których można będzie przygotować odpowiednie fundusze na wymianę na nowy.

Tak samo wygląda sytuacja z zaciskami, bowiem regeneracja zacisków do samochodów ciężarowych jest tak samo dobrze przeprowadzana jak w przypadku siłowników. Wobec tego też, możliwe jest ograniczanie kosztów eksploatacyjnych, co z kolei wydłuża nam czas eksploatacji poszczególnych zacisków i siłowników, pozwalając na spokojniejszą organizację funduszy na nowe elementy.

Pozostałe elementy pneumatyki.

Rzecz jasna pneumatyka w pojazdach ciężarowych to nie tylko siłowniki i zaciski, ale także elementy odpowiadające za poprawną produkcje sprężonego powietrza oraz dostarczania go pod odpowiednim ciśnieniem roboczym, oraz w zadanym poziomie wilgotności. Musimy pamiętać iż wilgotność powietrza w układzie pneumatyki nie powinna przekraczać 20%, bowiem powyżej tej wartości, urządzenia wykorzystujące to powietrze, czyli przede wszystkim siłowniki i zaciski hamulcowe nie będą pracować na najwyższym poziomie efektywności, a co gorsza będą o wiele szybciej ulegać uszkodzeniom. Tutaj więc bardzo istotny jest osuszacz powietrza, który odpowiada właśnie za ograniczenie poziomu wilgotności. Z drugiej strony sprężarka odpowiadać będzie za dostarczanie powietrza pod odpowiednim ciśnieniem. Jednym słowem musimy także zwrócić uwagę na te dwa elementy, jeśli chcemy aby eksploatowane w naszych pojazdach siłowniki oraz zaciski, nie ulegały uszkodzeniom i nie wymagały zbyt szybkiej wymiany na nowe, co przecież jest zawsze rozwiązaniem najbardziej kosztownym.

Dodaj komentarz