Sposoby na roznoszenie ulotek
Są różne sposoby dystrybuowania materiałów reklamowych. Oczywiście nikt z nas nie ma absolutnie żadnych wątpliwości co do tego, że taki proces odbywa się niemalże codziennie. Wszędzie możemy zaobserwować ludzi roznoszących ulotki (zazwyczaj są to ludzie młodzi, którzy dźwigają stos ulotek zatem nie jest trudno ich nie zauważyć) lub podrzucających je na klatki schodowe. My widzimy tylko takie sposoby na ich dostarczanie konsumentom, ale tak naprawdę sposobów tych jest o wiele więcej i prawda jest taka, że w większości mieliśmy z nimi do czynienia, choć w tej akurat chwili może ciężko jest nam te sposoby sobie przypomnieć.
Kilka różnych metod
Oczywiście jedną z najpopularniejszych form dostarczania ludziom materiałów reklamowych jest po prostu wręczanie ich w miejscach najbardziej zaludnionych. W każdym mieście, w każdej małej miejscowości są takie miejsca, w których jest zawsze najwięcej ludzi i są to rynki czy też miejsca w pobliżu większych sklepów. To właśnie tam zazwyczaj na przechodniów polują osoby z ulotkami w rękach chcąc im te ulotki wręczyć, pozbyć się ich jak najszybciej i móc zakończyć na dziś swoją pracę. Zapewne w takim sposób niejednokrotnie dostaliśmy ulotki różnych firm, bo jest to metoda najbardziej popularna. Można również przesłać materiały reklamowe drogą elektroniczną, czyli po prostu na maila. W wiadomości znajduje się wówczas załącznik z materiałami reklamowymi. Ten sposób różni się jednak od poprzedniego tym, że materiały reklamowe docierają pod nasz konkretny adres mailowy, a zatem istnieje większa szansa, że zapoznamy się z wysłanymi do nas ulotkami, jeśli skierowane są one bezpośrednio. Podobnie działa tak zwany kolportaż adresowy, czyli wysyłanie ulotek pocztą w kopertach zaadresowanych do konkretnych klientów. Jeśli widzimy w skrzynce na listy kopertę, na kopercie natomiast widzimy nasz adres i nasze dane, to jesteśmy ciekawi, co znajduje się w środku. Kolportaż adresowy jest również skuteczny, bo w zdecydowanej większości przypadków kończy się otwarciem koperty i jednak, chociażby pobieżnym, przejrzeniem wysłanych do nas materiałów reklamowych.
Wręczanie ulotek podczas akcji promocyjnych
Jest jeszcze jeden sposób na dotarcie do konsumentów, czyli wręczenie im ulotki i to być może nawet w tak umiejętny sposób, aby oni tę ulotkę przejrzeli. Jest to praca dla hostessy, bo to właśnie hostessy zatrudniane są do akcji promocyjnych i przy poszczególnych stanowiskach stojąc zachęcają klientów do wzięcia ulotek. Czasami pięknym dziewczynom nie sposób jest nie ulec, warto więc przystać chociaż na chwilę, by z nimi porozmawiać, zwłaszcza jeśli są miłe i uprzejme, a więc od tego momentu już niedługa droga, by wziąć ulotkę. Na akcjach promocyjnych nie może zabraknąć ulotek, a praca dla hostessy to obmyślony dobrze sposób na skuteczne wręczanie klientom wspomnianych materiałów reklamowych, które pełnią na takich wydarzeniach przecież swoją określoną rolę.